Meniu

Check-in online

Check-in online

Ce este check-in-ul online și de ce trebuie să îl facem?

Pentru a avea un loc în avion, fiecare pasager trebuie să aibă o carte de îmbarcare (boarding pass), generată în urma procesului de check-in. Atenție: biletul de avion nu asigură îmbarcarea! Sunt două modalități de check-in:

  • Online – prin intermediul formularului de pe site. Introduceți datele personale necesare, iar dupa primirea cărții (tichetului) de îmbarcare este necesar să printați documentul si sa îl luați cu dumneavoastră la aeroport. Pentru mai multe detalii despre check-in-ul online, citiți mai jos în articol.
  • La aeroport – la ghișeul de check-in al liniei aeriene sau la automatele de self check-in amplasate în Terminalul Plecări. Cartea de îmbarcare este emisă și printată de angajatul companiei aeriene sau de automat (citiți mai multe aici despre check-in-ul la aeroport).

Fiecare pasager va avea o carte de îmbarcare cu datele specificate de compania aeriană. Foarte important: aceste date pot varia în funcție de ruta aleasă deoarece sunt corelate cu legislația fiecărei țări în ceea ce privește vizele. De obicei, datele necesare pentru check-in sunt numele, prenumele, tipul, seria si numărul documentului de călătorie (buletin, pașaport etc.), precum și informații adiționale cum ar fi țara de emitere și data expirării.

Este foarte important ca datele să fie completate corect deoarece atât cartea de îmbarcare, cât și documentele de călătorie sunt verificate în timpul controlului de securitate. În cazul discrepanțelor, pașaportul va fi reținut în timpul controlului. De asemenea, atunci când efectuați check-in-ul, locurile în avion sunt alocate, iar datele despre acestea sunt incluse pe cartea de îmbarcare emisă.

Este necesar să introduceți datele personale în timpul procesului de check-in? Da. Atunci când rezervați un bilet de avion este nevoie de numele complete ale pasagerilor, datele de naștere și detaliile de contact. Cartea de îmbarcare conține informații mult mai detaliate, în conformitate cu condițiile de securitate corespunzătoare.

În plus, țineți cont de faptul că între momentul achiziționării unui bilet de avion și efectuarea zborului propriu-zis, pot surveni modificări în datele dumneavoastră (de exemplu: pașaportul poate expira și un nou document va fi emis, cu seria și numărul diferite). În acest caz, procedura de check-in este necesară înainte de efectuarea zborului sau, în cazul check-in-ului online, cu câteva zile înaintea plecării.

Important! Fiecare pasager trebuie să aibă o carte de îmbarcare, completată cu datele corespunzătoare și documentul de călătorie care atestă acuratețea informațiilor.

Check-in-ul online se realizează pe internet și este un serviciu oferit în prezent de majoritatea companiilor aeriene.

Check-in online pas cu pas:
1. Accesați link-ul de check-in ce se regăsește în e-mail-ul cu biletul de avion
2. Selectați zborul pentru care doriți efectuarea check-in-ului online
3. Introduceți informațiile din documentul de călătorie (carte identitate/pașaport) și adresa de e-mail la care doriți să primiți cartea de îmbarcare
4. Verificați informațiile introduse și finalizați formalitățile

Cartea (tichetul) de îmbarcare va fi trimis la adresa de e-mail menționată. Aceasta trebuie imprimată și prezentată la aeroport sau poate fi salvată în telefonul mobil.

Rețineți!

  • după efectuarea check-in-ului online nu mai sunt permise schimbările în rezervare (excepție: Wizz Air, Blue Air);
  • pasagerii trebuie să aibă asupra lor, la aeroport, cartea de îmbarcare;
  • cartea de îmbarcare poate fi printată în alb-negru;
  • fiecare pagină din cartea de îmbarcare trebuie printată pe câte o pagină separată, astfel încât foaia să conțină informațiile pe față, iar pe verso să fie goală.
  • pasagerii trebuie să aibă asupra lor și să prezinte la aeroport documentele de identitate prin care au efectuat check-in-ul.

Atenție!

  • în cazul unor companii aeriene lowcost, cum ar fi Ryanair, Wizz Air sau easyJet, check-in-ul online (care trebuie efectuat înainte de a ajunge la aeroport) și printarea cărții de îmbarcare sunt obligatorii și gratuite. În caz contrar, companiile percep o taxă suplimentară pentru servicii de check-in la aeroport, cuprinsă între 20 și 70 de euro.
  • fiecare operator are dreptul să stabilească intervalul de efectuare a check-in-ului la aeroport înaintea zborului;
  • anumite companii aeriene permit efectuarea check-in-ului online doar pentru pasagerii care au doar bagajul de mână, deși majoritatea oferă acest serviciu tuturor pasagerilor;
  • serviciul de check-in online nu e disponibil pentru anumite aeroporturi, astfel încât e recomandat să verificați în prealabil aceste informații;

Când se face check-in

  • Ryanair - începând cu 2 zile înainte și până la 2 ore înainte de fiecare segment de zbor
  • easyJet (pentru anumite rute, este necesar doar formularul APIS) - începând cu 30 de zile înainte și până la 2 ore înainte de fiecare segment de zbor
  • Air Serbia (doar pentru zborurile care pleacă din Belgrad și pentru biletele emise la clasele de zbor T, E, U și V) –  începând cu 36 de ore înainte și până la 2 ore înainte de fiecare segment de zbor 
  • Flyone (doar pentru anumite zboruri  din clase de zbor specifice) – începând cu 12 ore înainte și până la 4 ore înainte de fiecare segment de zbor 
  • Air Baltic (doar pentru anumite zboruri  din clase de zbor specifice) – disponibil cu 5 zile înainte de fiecare segment de zbor și până la termenul limită de check-in al aeroportului de la care se face îmbarcarea
  • Dniproavia – începând cu 23 de ore înainte și până la o oră înainte de fiecare segment de zbor
  • LS - jet2.com – începând cu 28 de zile înainte și până la 5 ore înainte de fiecare segment de zbor
  • Wizz Air - începând cu 2 zile înainte și până la 3 ore înainte de fiecare segment de zbor
  • Blue Air - începând cu 30 de zile înainte și până la 12 ore înainte de fiecare segment de zbor. Check-in-ul online este disponibil pentru toate zborurile Blue Air, excepția fiind zborurile care pleacă din orașele Constanța, Lisabona, Palma de Mallorca, Oradea, Menorca, Timișoara, Tel Aviv.

IMPORTANT!

Începând cu data de 15 august 2017, disponibilitatea check in-ului la Wizz Air este bazată pe selectarea locului, după cum urmează:

Dacă ați făcut achiziționat un loc în timpul rezervării: cu 30 de zile înaintea zborului

Dacă nu ați achiziționat un loc: cu 48 de ore înaintea fiecărui segment de zbor

Pentru zborurile de retur, dacă nu ați achiziționat un loc: cu până la 15 zile înainte zborului

Procedurile de check-in online se schimbă periodic, în funcție de politicile companiilor aeriene. Dacă aveți întrebări, vă rugăm să ne lăsați un mesaj în secțiunea de contact de pe site. Solicitarea dvs. va fi tratată cu prioritate și vom reveni cu un răspuns cât mai curând posibil. 

Sfaturile și recomandările incluse în acest articol au caracter informativ și ajutător și nu pot constitui referință pentru reclamații împotriva eSky.ro.

Sunteți interesat, însă aveți nevoie de mai multe informații?
Vă mulțumim!

Sugestille ne ajută să realizăm articole utile pentru dvs.

Momentan nu s-au putut transmite sugestiile dvs.

Retrimiteți Încercați mai târziu