Meniu

Rambursarea biletelor de avion și zboruri anulate din cauza COVID-19

Rambursarea biletelor de avion și zboruri anulate din cauza COVID-19

Pandemia COVID-19 a determinat guvernele din întreaga lume să decidă introducerea temporară a restricțiilor de călătorie. Acest lucru a însemnat că liniile aeriene au fost nevoite să își suspende zborurile, iar pasagerii care aveau programată o călătorie, au primit notificări despre anulare sau informații că anularea zborurilor lor este probabilă. Ce puteți face în această situație?

Zborul anulat și returnarea biletului

Ca răspuns la o situație neobișnuită, companiile aeriene din întreaga lume au introdus noi reglementări privind modificările și rambursarea biletelor. Cu toate acestea, trebuie să vă amintiți că aceste reglementări se aplică numai zborurilor a căror anulare a fost confirmată. Ce înseamnă asta în practică?

Dacă linia aeriană ne-a informat că zborul dvs. a fost anulat și ați primit un e-mail de la noi ce confirmă anularea acestuia, atunci aveți dreptul la o rambursare de la compania aeriană pentru biletul neutilizat. În acest caz, obținem informații de la linia aeriană despre posibile opțiuni de rambursare. Apoi, vă trimitem un mesaj cu variantele de rambursare permise de compania aeriană. Atenție! În situația în care, călătoria dvs. constă în mai multe zboruri (conexiuni), doar zborurile anulate vor fi rambursate în cadrul procedurii COVID-19.

Exemplu: Am rezervat un zbor pentru 20 mai și am primit informații că a fost anulat din cauza pandemiei COVID-19. Atunci pot decide să obțin o rambursare în condiții speciale și în forma permisă de compania aeriană.

Dacă linia aeriană nu a anulat zborul și nu aveți informații de la noi că zborul dvs. nu va avea loc la data programată, atunci cererea dvs. de anulare va fi luată în considerare în conformitate cu condițiile generale ale tarifului rezervat, existând posibilitatea ca recuperarea sumei achitate să presupună taxe de penalizare sau să nu poată fi posibilă.

Exemplu: Am rezervat un zbor pentru 20 august și nu am informații despre posibile modificări sau anulări. Dacă doresc să returnez biletul în mod voluntar, o pot face doar respectând procedura standard.

În astfel de cazuri, liniile aeriene pot percepe o taxă suplimentară pentru rambursarea sau modificarea biletului. Unele dintre liniile aeriene cele mai cunoscute (cum ar fi Ryanair sau Wizz Air) au în oferă bilete nerambursabile, astfel că, în cazul anulării voluntare a călătoriei, banii pentru rezervarea neutilizată nu vor fi rambursați. Merită să reținem că în situația actuală companiile aeriene pot informa despre anulare chiar și cu până la o săptămână înainte de plecare. Prin urmare, înainte de a decide să anulați în mod voluntar rezervarea dvs., așteptați totuși să se apropie data zborului înainte de a ne contacta.

Citiți mai multe despre returnarea biletului și/sau anularea rezervării în Condițiile de rezervare.

Formele de rambursare

Nu există o politică de rambursare general valabilă și fiecare linie aeriană își stabilește propriile reglementări.De obicei, liniile aeriene permit alegerea dintre câteva opțiuni disponibile:

  • Rambursarea sumei achitate în contul bancar – opțiunea tradițională de rambursare. În acest caz, liniile aeriene, după ce au verificat cererea și au calculat valoarea sumei rambursabile, procesează returnarea fondurilor către contul din care a fost efectuată plata. Important! Din cauza numărului crescut de cereri în contextul pandemiei COVID-19, timpul de așteptare pentru o rambursare poate dura până la 6 luni sau chiar mai mult.

  • Vouchere de călătorie – returnarea sumei rambursabile sub forma unui document ce permite rezervarea unui alt bilet în perioada stabilită de linia aeriană. Orice diferență între tariful noului bilet și valoarea voucherului este plătită de pasager. Voucherele oferite de unele linii aeriene pot fi utilizate și pe platforma eSky. Veți primi informații despre cum și unde puteți utiliza voucherul atunci când alegeți această opțiune de rambursare.

  • Bilete deschise – transformarea rezervării neutilizate într-un bilet care vă permite să rezervați un alt zbor în perioada determinată de compania aeriană (perioada de valabilitate este luată în calcul de la data emiterii biletului inițial). Orice diferență între tariful noului bilet și valoarea biletului deschis este plătită de pasager. Biletul deschis poate fi utilizat și prin eSky.

  • Alte forme de rambursare – unele linii aeriene oferă și alte forme de rambursare, inclusiv puncte în programele de fidelizare pentru a fi utilizate pe site-ul companiei aeriene.

Pe lângă aceste metode rambursare, clienții eSky pot primi o rambursare în portofelul digital eSky Wallet. Astfel, suma rambursabilă va fi transferată automat sub formă de alimentare a contului electronic și veți putea cumpăra orice bilet de avion sau pachet Zbor + Hotel disponibil la eSky, timp de 24 de luni. De asemenea, folosind eSky Wallet, devine posibil să obțineți o rambursare pentru serviciile adiționale neutilizate (cu excepția serviciilor de asigurare și AirHelp +), precum și un bonus de 25 EUR.

Schimbarea datei de călătorie

În afara rambursării pentru costul biletului, companiile aeriene permit modificarea datei de călătorie. Posibilitatea și modalitatea de a schimba data zborului depind de confirmarea de anulare a zborului rezervat la inițiativa companiei aeriene.

Schimbarea voluntară a datei de călătorie, atunci când compania aeriană nu a transmis nicio notificare despre anularea zborului, implică, de obicei, costuri suplimentare sau chiar poate duce la achiziționarea unui bilet nou, fără nicio restituire pentru rezervarea neutilizată.

Cu toate acestea, dacă zborul dvs. a fost anulat și compania aeriană a furnizat informații în acest sens, atunci este posibilă modificarea datei de călătorie. În astfel de cazuri, liniile aeriene nu percep în general nicio taxă suplimentară, dar pot solicita să fie achitată doar diferența de tarif, dacă noul bilet este mai scump decât cel inițial. Atenție! Liniile aeriene au reguli stricte și bine definite pentru modificarea datei de călătorie și putând aplica numeroase restricții, inclusiv imposibilitatea de a schimba ruta zborului.

Când și cum să contactați eSky?

Aveți întrebări cu privire la rambursări și zboruri anulate din cauza pandemiei COVID-19? Vă rugăm să verificați întrebările noastre frecvente pentru a obține răspunsurile!

Din cauza situației actuale și a unui număr mare de cereri, pentru a optimiza și accelera procesul de deservire a tuturor clienților, am decis suspendarea temporară a posibilității contactului telefonic și redirecționarea către formularul nostru de contact. Grație acestui fapt, am putut eficientiza procesarea cererilor de la clienții noștri.

Important! Atunci când călătoria dvs. are loc nu mai devreme de 7 zile, vă rugăm să așteptați înainte să ne contactați. În situația în care călătoria dvs. a fost anulată sau am primit informații de la linia aeriană despre modificarea programului de zbor, vă vom informa imediat despre aceasta.

Sfaturile și recomandările incluse în acest articol au caracter informativ și ajutător și nu pot constitui referință pentru reclamații împotriva eSky.ro.

Ați găsit informația pe care o căutați în acest articol? Da | Nu
Consider că acest articol:
Vă mulțumim pentru feedback!