Meniu

Termeni şi condiţii

  1. Definiţii

    eSKY.ro (www.esky.ro) este un site operat de SC eSKY Travel Search SRL (denumită şi Compania, eSKY sau eSKY Travel Search) cu sediul în Bucureşti, Calea Văcăreşti, nr. 391, Clădirea de birouri Sun Plaza, Intrarea B, etaj 3, cod poştal 040069, sector 4.

    Utilizatorul este orice persoană care foloseşte Sistemul pentru Rezervări de Bilete de Avion atât telefonic, cât şi prin mijloace electronice. Utilizatorul va putea fi definit şi ca Beneficiar sau Client.

    Sistemul pentru Rezervări de Bilete de Avion sau (Sistemul) reprezintă un software ce îi permite Utilizatorului să caute curse interne (pe teritoriul României) sau internaţionale între oricare două oraşe şi, de asemenea, să estimeze costurile aferente, respectiv să cumpere biletele de avion.

  2. Preambul

    Operatorul Sistemului pentru Rezervari de Bilete de Avion din cadrul www.esky.ro este societatea eSKY pl S.A., cu sediul in Radom, Plac Jagiellonski, numarul 8, Polonia, reprezentată de către SC eSKY Travel Search SRL, cu sediul în Bucureşti, Calea Văcăreşti, nr. 391, Clădirea de birouri Sun Plaza, Intrarea B, etaj 3, cod poştal 040069, sector 4.

    Pentru a folosi Sistemul pentru Rezervări de Bilete de Avion, vor trebui acceptate, implicit, toate condiţiile descrise în cele ce urmează, indiferent dacă Utilizatorul apelează la serviciile Companiei prin mijloace electronice sau telefonic. Acceptarea lor reprezintă expresia voinţei personale şi constituie o obligaţie legală între Utilizator şi eSKY Travel Search SRL.

    Clientul are dreptul să copieze ori să folosească, fără obligaţii faţă de eSKY Travel Search SRL, conţinutul scris de mai jos.

  3. Obligaţiile părţilor

    Utilizatorul:

    Confirmă că are întreaga putere legală sau că este capabil să îşi asume obligaţii legale, având în vedere că prin acceptarea acestor Termeni şi Condiţii, Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate financiară referitor la utilizarea Sistemului.

    Se angajează să folosească Sistemul exclusiv pentru rezervarea sau cumpărarea de bilete în condiţii legale, evitând orice acţiune rău intenţionată menită să îi aducă (Utilizatorului) foloase necuvenite.

    Nu va face rezervări folosind identităţi false sau plătească pentru aceste rezervări cu carduri de credit pentru care nu deţine acceptul titularului de a le folosi.

    Compania:

    Se angajează să ofere servicii la cele mai înalte standarde tuturor Clienţilor ce apelează la serviciile sale, fie prin intermediul site-ului www.esky.ro, fie prin intermediul Departamentului Serviciu Clienţi.

    Va face tot posibilul pentru a remedia eventualele defectiuni survenite in cadrul Sistemului in cel mai scurt timp.

    Va reprezenta Utilizatorul în relaţia cu liniile aeriene; totuşi, Utilizatorul va putea contacta direct linia aeriană în vederea rezolvării cerinţelor sale, înţelegând că soluţia adoptată este răspunderea sa şi nu implică în nici un fel Compania.

  4. Limitarea răspunderii

    eSKY Travel Search SRL menţionează că utilizarea Sistemului se face exclusiv pe cheltuiala şi riscul utilizatorului. Compania nu garantează că folosirea Sistemului va fi lipsită de erori la fel cum nu garantează nici că rezultatele căutării vor îndeplini cerinţele Utilizatorului în ceea ce priveşte conţinutul, precizia şi utilitatea informaţiilor returnate.

    De asemenea, responsabilitatea privind corectitudinea şi acurateţea datelor pasagerilor, datelor de contact, cărţilor de credit sau a datelor de facturare utilizate în efectuarea unei rezervări îi revine în totalitate Utilizatorului, Compania neputând fi trasă la răspundere în cazul în care Utilizatorului i se aduce un prejudiciu ca urmare a nerespectării acestei prevederi.

    Compania nu este direct răspunzătoare şi nu i se pot pretinde despăgubiri în cazul refuzului la îmbarcare pe fondul neprezentării la timp la zbor, conform regulamentelor în vigoare (120 minute în cazul zborurilor externe şi 90 minute în cazul zborurilor interne) sau a unor probleme legate de documentele personale (depăşirea valabilităţii documentului de identitate, lipsa vizei de intrare în ţara de destinaţie sau de escală, paşaport cu interdicţie, viză falsă, lipsa declarațiilor notariale și/sau a cazierului în cazul însoțirii de minori etc), responsabilităţile cu privire la obţinerea informațiilor referitoare la documentele necesare pentru formalităţile de călătorie precum și a deținerii respectivelor documente la momentul zborului revenindu-i în exclusivitate pasagerului.

    Unele Linii Aeriene pot cere informaţii suplimentare cu privire la pasager (API) sau înregistrarea pasagerului (check-in) cu 15 zile până la 8 ore înainte de zbor, nerespectarea acestor proceduri putând atrage penalizări din partea liniilor aeriene respectiv refuzul la îmbarcare. eSKY Travel Search va lua toate măsurile pentru a informa pasagerul cu privire la aceste proceduri atât înainte de confirmarea biletului cât şi ulterior confirmării, punându-i la dispoziţie mijloacele necesare pentru completarea formularelor cu informaţii suplimentare,și nu poate fi trasă la răspundere în cazul în care pasagerul nu completează informaţiile personale corect şi în timp util.

    Anumite tarife disponibile în sistemul de rezervare www.esky.ro sunt supuse anumitor condiţii speciale de rezervare şi emitere. Această regulă se aplică în special biletelor de avion ce trebuie rezervate şi achitate cu cel puţin 7 şi 14 zile în avans (advanced purchase) sau celor cu emitere obligatorie în termen de maximum 24 de ore sau chiar în ziua efectuării rezervării (instant purchase). Nerespectarea acestor condiţii de rezervare poate influenţa tariful final al biletului. În astfel de condiţii, eSKY Travel Search România îşi rezervă dreptul de a anula rezervarea înainte de data plecării şi nu îşi asumă responsabilitatea pentru nerespectarea termenului de emitere dat de Liniile Aeriene, motivat prin depaşirea termenului de cumpărare a biletului specificat în condiţiile tarifare.

  5. Politica de confidenţialitate

    1. Securitatea datelor cu caracter personal

      eSKY Travel Search respectă în totalitate legislaţia privind securitatea datelor cu caracter personal ale Utilizatorului şi se angajează să nu înstrăineze aceste date către terţe părţi in alte scopuri decat cele pentru care au fost solicitate.

      Când utilizează Sistemul pentru Rezervări de Bilete de Avion, Utilizatorului i se va cere să introducă anumite informaţii personale, indispensabile pentru confirmarea rezervării şi pentru emiterea corectă a biletelor. De fiecare dată când se foloseşte Sistemul, Compania va trebui să trimită către sistemele de rezervări ale liniilor aeriene, care operează zborurile alese de Utilizator, informaţii despre: nume, prenume, sex şi, în cazul copiilor, adolescenţilor şi persoanelor în vârstă, date despre vârsta acestora precum şi data naşterii.

      Datele personale sunt stocate de către eSKY Travel Search într-o bază de date securizata ce este folosită exclusiv intern şi face posibilă analiza, de către Companie, a dorinţelor şi comenzilor Clientului.

      eSKY Travel Search deţine autorizarea de prelucrare a datelor cu caracter personal nr.16147, în conformitate cu legea nr.677/2001, modificată şi completată.

      eSKY Travel Search va face tot posibilul ca fiecare Utilizator al Sistemului să aibă acces la produse noi, servicii sau promoţii prezentate pe www.esky.ro şi alte canale de comunicare. Prin urmare, Compania îşi rezervă dreptul de a informa Utilizatorul cu privire la campanii promoţionale. Utilizatorul poate opta pentru renunţarea la aceste informaţii, trimiţând un e-mail la adresa dezabonare@esky.ro cu textul "dezabonare".

      În vederea acceptării acestui Statut, Utilizatorul confirmă autenticitatea datelor sale personale şi, în acord cu Legea pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, şi libera circulaţie a acestor date - nr.677 / 2001 şi este de acord cu stocarea şi procesarea acestor date în Sistemul pentru Rezervări de Bilete de Avion.

    2. Dreptul de proprietate intelectuală

      Toate informaţiile ce se regăsesc pe www.eSKY.ro ne aparţin şi avem toate drepturile rezervate asupra conţinutului acestora.

      Pentru a raporta probleme privind dreptul de proprietate intelectuală, vă rugăm să ne trimiteţi un email la adresa: info@esky.ro.

    3. Cookies

      Cookies sunt fişiere de dimensiuni mici stocate pe computerul dumneavoatră în momentul în care vizitaţi esky.ro. Computerul dumneavoastră recunoaşte şi acceptă automat aceste fişiere. Informaţia colectată de cookie este stocată pe server şi va fi folosită de fiecare dată când Utilizatorul va accesa esky.ro. Cookies înmagazinează informaţii comerciale şi de marketing. Aceste fişiere sunt utilizate pentru diferite funcţii: interacţiunea dintre Utilizator şi website mai rapidă, completarea automată a formularelor, păstrarea produselor în coşul de cumpărături, înregistrarea preferinţelor Utilizatorului, autentificare şi securitate.

      Fişierele de tip Cookie nu sunt periculoase şi nu trebuie tratate de Utilizator precum un virus ce poate dăuna computerului. Browser-ul utilizat permite setarea şi limitarea colectării de fişiere Cookie pe hard disk.

      Deşi este stocat pe hard disk, un Cookie nu poate citi şi transmite proprietarului site-ului alte informaţii salvate pe hard disk. Un cookie conţine doar informaţii colectate la accesarea unei pagini www.

  6. Bilete de avion

    1. Căutarea zborurilor

      Utilizatorul va putea căuta zboruri disponibile, care să îndeplinească criteriile sale, prin alegerea uneia sau mai multor rute de zbor şi prin completarea unui formular cu datele sale personale.

    2. Confirmarea rezervării

      Utilizatorul primeşte confirmarea rezervării la adresa de e-mail pe care a introdus-o în câmpul aferent. Confirmarea include: numărul rezervării, informaţii despre ruta aleasă, costul total al biletului şi metoda de plată.

      Parcurgerea tuturor paşilor prezentaţi şi comandarea biletului vor fi obligatorii pentru cumpărarea unui bilet de avion.

      Costul unui bilet este afişat în moneda Europeana – EURO. Acesta include: preţul biletului, taxele de aeroport şi taxa de emitere a biletului percepută de către Companie pentru acoperirea costurilor administrative care pot rezulta din confirmarea rezervării.

      Confirmarea unei rezervări nu presupune şi confirmarea tarifului final, liniile aeriene putând modifica tariful fără un anunţ prealabil. Astfel, dacă rezervarea Utilizatorului a fost facută pe un tarif care nu mai este valabil în momentul confirmării plăţii de către banca folosită de Companie, angajaţii Companiei vor lua legatura cu Utilizatorul pentru a-i transmite noul tarif, înainte de a emite biletul de avion. Dacă Utilizatorul va agrea noul tarif, acesta va trebui sa întreprindă măsuri pentru a plăti companiei în cel mai scurt timp diferenţa rezultată, urmând ca biletul de avion să fie emis după ce diferenţa este plătită şi confirmată. Dacă Utilizatorul nu va agrea tariful comunicat, Compania va returna în totalitate suma platită de Utilizator în termen de 2-5 zile lucrătoare de la momentul primirii banilor (termenul poate varia în funcţie de procedurile bancare).

    3. Cumpărarea unui bilet de avion

      Utilizatorul poate cumpăra un bilet în condiţiile în care a introdus în Sistem datele personale corecte, respectând ordinea cerută de către procedurile companiilor aeriene. Înainte de a cumpăra un bilet, Utilizatorul este obligat să citească şi să accepte acest Statut, precum şi să-şi însuşească informaţii privind condiţiile de plată pentru rutele de zbor alese.

      Înţelegerea detaliilor despre tarif îl va ajuta pe Utilizator să facă cea mai bună alegere în termeni de cost al rutelor alese precum şi să minimizeze costul unei eventuale anulări. În acest sens, Utilizatorului îi este recomandat să consulte regulile impuse de clasele tarifare şi, în cazul unor neclarităţi, să contacteze Serviciul Clienţi.

      Pentru a obţine cele mai mici tarife pentru zboruri pe teritoriul Europei se recomandă ca rezervările şi cumpărarea biletului să fie efectuate cu cel puţin două săptămâni înainte de data zborului.

      Cel mai mic tarif este cel aferent biletelor ce folosesc „Regula zilei de Duminică”. Când se foloseşte un astfel de bilet, Utilizatorul trebuie să aibă în vedere că returul se va face întotdeauna în cea mai apropiată Duminică după plecare. De asemenea, plecarea şi sosirea nu vor avea loc în aceeaşi zi.

      Dacă tarifele prezentate diferă în mod semnificativ de cele finale, este posibil ca locurile în clasele economice să fie epuizate. Sunteţi rugat să verificaţi datele de plecare şi sosire.

      În cazul călătoriilor în afara Europei este bine de ştiut că tariful depinde în mare parte de sezon.

      După primirea rezervării, eSKY Travel Search SRL poate contacta Clientul în vederea verificării datelor sale personale şi pentru a confirma oferta. Dacă acest contact nu va fi posibil, Compania nu va putea fi trasă la răspundere pentru efectuarea rezervării în condiţiile expuse în rezervare.

    4. Metode de plată

      Pentru a cumpăra un bilet de avion prin intermediul site-ului www.esky.ro sau prin departamentul Serviciu Clienţi eSKY Travel Search SRL, Compania pune la dispoziţie trei metode de plată:

      Carte de credit
      Transfer bancar
      Depunere de numerar la ghişeul băncii

      Utilizatorul poate alege metoda de plată pe care o preferă în cadrul secţiunii "Sistemul de rezervări".

      Biletele pentru zboruri "Low Cost" pot fi cumpărate exclusiv prin carte de credit: blocarea locurilor şi a tarifelor pentru zborurile de tip "Low Cost" se poate face exclusiv folosind un card de credit valid pentru plăţile online. Achitarea unei rezervări de tip “Low Cost” prin transfer bancar sau folosirea unui card de credit nevalidat de sistemul de plăţi atrage de la sine riscul unor modificări tarifare, în funcţie de momentul efectuării plăţii.

      Plăţile prin transfer bancar sunt acceptate doar pentru bilete rezervate cu cel puţin 7 zile înainte. Atunci când alege opţiunea "Transfer bancar" ca metodă de plată, Utilizatorul se obligă să plătească eSKY Travel Search SRL suma datorată în termen de 24 de ore de la efectuarea rezervării şi să trimită în cel mai scurt timp prin e-mail sau prin fax copia ordinului de plată sau a foii de depunere, respectiv să confirme telefonic trimiterea documentului şi să se asigure că documentul a fost recepţionat într-o formă lizibilă.

      Achitarea unui serviciu prin transfer bancar se poate face numai după rezervarea respectivului serviciu şi confirmarea tarifului de către Serviciul clienţi într-unul din conturile:

      SC eSKY Travel Search SRL, cu sediul în Bucureşti, Calea Văcăreşti, nr. 391, Clădirea de birouri Sun Plaza, Intrarea B, etaj 3, cod poştal 040069, sector 4.
      CUI: RO26130195
      Reg. Com.: J40/10406/2009
      Banca Comercială Română (BCR) sucursala Unirea, Bucureşti
      RO07RNCB0082138090800001 (pentru tranzacţii în LEI)
      RO77RNCB0082138090800002 (pentru tranzacţii în EUR)

      Transferul trebuie făcut pe numele şi prenumele Utilizatorului (pasagerului) şi trebuie să includă numărul rezervării. Lipsa unor menţiuni clare pe ordinul de plată cu privire la numărul rezervării şi numele pasagerului poate duce la imposibilitatea identificării rezervării, situaţie în care eSKY Travel Search nu va putea fi trasă la răspundere pentru neconfirmarea rezervării în timp util şi pentru eventualele modificări de cost ce derivă din aceasta. Biletele cumpărate prin intermediul transferului bancar sau a plăţilor în numerar vor fi emise de către Companie în ziua în care suma datorată va ajunge în conturile menţionate mai sus.

      Comisioanele aferente plăţii prin transfer bancar vor fi suportate în întregime de către plătitor, eSKY Travel Search rezervându-şi dreptul de a nu emite biletul de avion atâta timp cât întreaga sumă datorată nu se află în conturile de mai sus.

      Atenţie! Liniile aeriene permit emiterea biletelor la nu mai mult de 72 de ore de la momentul rezervării dar, în cazul unora dintre bilete, această perioadă se reduce la 24 de ore sau chiar mai puţin. Depăşirea acestui termen presupune anularea rezervării Utilizatorului. Compania nu îşi asumă nicio responsabilitate privind anularea rezervărilor din cauza întârzierilor în efectuarea plăţilor către conturile sale şi/sau primirea confirmării acestora.

    5. Plăţile prin Carte de credit

      Utilizatorul poate folosi pentru a face astfel de plăţi următoarele tipuri de carte de credit: VISA şi Mastercard.

      La alegerea Cărţii de credit ca modalitate de plată, Utilizatorul este obligat să completeze, în secţiunea „Sistemul de rezervări”, anumite informaţii despre Cartea de credit (tipul, numărul, data de expirare, numele posesorului şi codul CVV). După plasarea comenzii, suma datorată va fi automat retrasă de pe card în vederea cumpărării biletelor dorite. În funcţie de tipul biletului, ruta aleasă şi numărul de pasageri, este posibil ca plata să se efectueze în două sau mai multe tranzacţii însumând valoarea totală a biletului confirmată de Utilizator la efectuarea rezervării. În unele cazuri, detaliile cardului de credit pot fi transferate prin mijloace electronice securizate Liniilor Aeriene, care vor prelua plățile rezervărilor la emiterea biletelor, urmând ca eSKY Travel Search să colecteze diversele taxe aferente.

      Toate rezervările efectuate prin intermediul eSKY sunt procesate de către deținătorul sistemului de rezervări eSKY Polonia sau de către sistemul operatorului aerian. În funcție de compania aeriană care validează biletul, tranzacțiile sunt efectuate printr-un instrument IATA numit BSP (Billing and Settlement Plan) specific fiecărei țări (în acest caz Polonia) în moneda agreată (zloți polonezi) sau în moneda specifică țării de plecare, urmând ca banca utilizatorului să facă automat conversia din moneda solicitată de linia aeriană în moneda în care este deschis contul Utilizatorului la cursul băncii respective. Comisioanele şi metoda de efectuare a conversiei valutare ţin strict de banca emitentă a cardului, Compania nefiind răspunzatoare pentru eventuale diferențe rezultate în urma cursului de schimb valutar aplicat de bancă şi a eventualelor comisioane percepute de aceasta pentru a procesa respectiva conversie valutară.

      În cazul în care până la data călătoriei nu este înregistrată plata integrală aferentă serviciului comandat iar clientul, informat telefonic și/sau prin e-mail de acest fapt, nu întreprinde toate măsurile de achitare a sumei restante în timp util, acest fapt se consideră a fi renunţare şi intră în vigoare penalizările aferente condiţiilor de anulare a biletului dictate de către Liniile Aeriene.

      În plus, pentru a minimiza încercările de fraudare a cardului de credit, eSKY Travel Search îşi rezervă dreptul de a efectua verificări aleatorii pentru a se asigura că pasagerul este titularul de drept al cardului sau că titularul şi-a dat acceptul pentru achitarea sumei rezervării, cerând acordul scris al acestuia precum şi copia cardului de credit sau un extras de cont recent.

      NOTĂ: Introducerea incorectă sau incompletă a detaliilor cardului bancar (numărul cardului, data expirării, codul CVV/CVC sau numele titularului) precum şi orice alte restricţii (fonduri insuficiente, depăţirea plafonului de plăţi zilnic/saptamanal/lunar, blocarea cardului, restricţionarea la folosirea acestuia numai în interiorul tării etc.) va duce la refuzarea cererii de către Sistemul de rezervări. În această situaţie, eSKY.ro nu va putea fi trasă la răspundere pentru neconfirmarea rezervării în timp util şi pentru eventualele modificări de cost ce derivă din aceasta.

    6. Factura

      Compania va elibera, pentru fiecare rezervare, o factură fiscală, folosind datele de facturare oferite de Utilizator. În cazul în care Utilizatorul nu specifică date de facturare separate, Compania va emite factura pe numele plătitorului.

      Factura fiscală se emite în RON, indiferent de moneda în care a fost efectuată tranzacția pentru costul biletului de avion, cursul aplicat pentru facturare fiind cursul Băncii Naționale a României (BNR). Compania nu îşi asumă nicio responsabilitate pentru eventualele diferenţe ce pot apărea între suma facturată și suma retrasă de pe cardul de credit în urma tranzacționării în altă monedă decât cea în care este deschis contul principal al cardului.

      Factura se trimite, la cerere, prin e-mail (la adresa de e-mail oferită de Utilizator) în termen de 7 zile lucrătoare de la data efectuării rezervării.

      Conform legilor în vigoare, factura se consideră original fără semnătura şi ştampila Companiei. Totuşi, în cazul în care Utilizatorul doreşte acest lucru, Compania poate trimite prin curierat (pe cheltuiala Utilizatorului) un exemplar semnat şi ştampilat.

    7. Forma biletului

      eSKY Travel Search SRL îşi rezervă opţiunea de a schimba forma biletului din bilet tipărit în bilet electronic, acolo unde există această posibilitate ori Sistemul funcţionează în aşa manieră.

    8. Expedierea biletelor electronice

      Biletele electronice cumpărate prin intermediul paginii www.esky.ro vor fi trimise automat la adresa de e-mail specificată în cadrul secţiunii “Sistemul de rezervări”. Astfel este obligatoriu ca adresa e-mail menţionată în timpul procesului de rezervare să fie validă şi activă, Compania neputând fi trasă la răspundere în cazul unui prejudiciu adus clientului deoarece biletul nu este primit la timp.

    9. Expedierea biletelor tipărite

      La cerere, eSKY Travel Search SRL va expedia, pe cheltuiala Utilizatorului, biletele tipărite în următoarele perioade de timp:

      • 2 zile lucrătoare pentru localităţi din România;

      • 3 zile lucrătoare pentru localităţi din Europa;

      • 5 zile lucrătoare pentru localităţi din afara Europei.

      Biletele vor fi trimise Clientului ca "Scrisoare recomandată" la adresa specificată în cadrul secţiunii "Sistemul de rezervări" ca adresă de corespondenţă.

      În momentul în care Utilizatorul comandă expedierea unui bilet la adresa specificată în cadrul secţiunii "Sistemul de rezervări", acceptă implicit condiţiile de expediere ale companiilor de curierat.

    10. Modificarea sau anularea rezervării datorată liniei aeriene

      eSKY Travel Search SRL nu îşi asumă răspunderea pentru orice modificări ale orarelor sau rutelor de zbor datorate Liniilor Aeriene, precum şi în cazul anulării zborului de către Liniile Aeriene. Orice informaţii referitoare la posibile schimbări în sistemele Liniilor Aeriene vor fi comunicate de către angajaţii eSKY Travel Search SRL fie telefonic, fie la adresa de e-mail specificată în cadrul secţiunii “Sistemul de rezervări” în momentul primirii de către eSKY Travel Search SRL a notificării oficiale de la operatorul de transport aerian.

      eSKY Travel Search nu îşi va asuma responsabilitatea pentru pierderile survenite în urma unei greve a companiei aeriene sau a angajaţilor aeroportului, a unor situaţii de forţă majoră (intervenţii guvernamentale, războaie, răpiri, incendii, inundaţii, accidente, furtuni, atacuri teroriste, acţiuni industriale) sau a oricărei situaţii independente de controlului direct al eSKY ce rezultă în anularea rezervării sau zborului.

    11. Rambursarea biletelor de avion

      În cazul nefolosirii serviciului, clientul are posibilitatea de a returna un bilet de avion cumpărat prin www.esky.ro, cu condiţia ca tipul de bilet să permită o astfel de operaţiune, iar returnarea să fie efectuată la o dată anterioară datei de plecare. În momentul returnării biletului, clientul trebuie să fie conştient că penalizările rezultate în urma operaţiunii vor fi deduse din costul biletului (suma dedusă ca penalizare pentru returnarea biletului este stabilită de către Liniile Aeriene şi menţionată în condiţiile tarifare şi poate depăşi 50% din costul iniţial al biletului, în funcţie de clasa tarifară).

      Unele bilete de avion achiziţionate în regim promoţional nu permit modificări (de nume, de itinerariu etc) sau rambursarea biletelor, nici măcar în cazul returnării biletului la o dată anterioară datei de plecare. Anularea unui astfel de bilet sau neprezentarea la zbor înseamnă pierderea sumei totale plătită pentru acest tip de bilet.

      Taxa de emitere percepută de Companie (şi evidenţiata în momentul efectuării rezervării, respectiv în factura aferentă) nu este rambursabilă. În cazul în care Clientul va beneficia de un ramburs din partea Liniei Aeriene care operează zborul ales, taxa de emitere va fi dedusă din suma rambursată.

      În cazul returnării unui bilet, acesta trebuie trimis prin poştă direct la adresa:

      eSKY Travel Search România, Calea Văcăreşti, nr. 391, Clădirea de birouri Sun Plaza, Intrarea B, etaj 3, cod poştal 040069, sector 4, Bucureşti

      Sau prin e-mail la adresa de e-mail support@esky.ro.

      Taxele poştale (dacă există) pentru expedierea biletului către eSKY Travel Search România sunt suportate de către client. Pentru mai multă siguranţă, vă sfătuim să trimiteţi biletul prin scrisoare recomandată sau prin curier. În funcţie de modalitatea prin care s-a efectuat plata, suma rezultată după deducerea penalizărilor va fi rambursată pe cardul de credit sau direct în contul bancar al clientului în termen de 30 de zile de la primirea biletului returnat de catre eSKY Travel Search.

    12. Reclamaţii

      Plângerile cu privire la efectuarea unei rezervări sau achiziţionarea unui bilet de avion trebuie trimise în termen de 7 zile de la data achiziţionării serviciului fie în scris pe adresa biroului eSKY Travel Search România, Calea Văcăreşti, nr. 391, Clădirea de birouri Sun Plaza, Intrarea B, etaj 3, cod poştal 040069, sector 4, Bucureşti sau prin e-mail la adresa reclamatii@esky.ro. Plângerile cu privire la incidentele legate de zbor trebuie trimise în termen de maximum 7 zile de la efectuarea zborului, însoţite de documentele doveditoare, în caz contrar eSKY Travel Search România nemaiputând garanta înregistrarea reclamaţiei pasagerului de către linia aeriană.

      eSKY Travel Search va confirma Clientului acceptarea reclamaţiei şi îl va informa pe acesta în legatură cu termenul necesar investigării reclamaţiei în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea acesteia. Termenul pentru soluţionarea unei reclamaţii este de maximum 30 de zile lucrătoare de la primirea acesteia.

    13. Dispoziţii finale

      eSKY Travel Search îşi rezervă dreptul de a anula rezervarea unui Utilizator şi a renunţa la contract, restituind plăţile efectuate (dacă există), fără a justifica o astfel de acţiune.

      eSKY Travel Search îşi rezervă dreptul de a modifica unilateral Termenii şi condiţiile precum şi Statutul Companiei. Clientul are obligaţia de a citi Termenii şi condiţiile şi Statutul Companiei înainte de efectuarea rezervării iar prin acceptarea lor este legat de dispoziţiile valabile la data efectuării rezervării sau a cumpărării biletului de avion.

      În cazul în care anumite aspecte nu sunt reglementate în prezentul Statut, acestea sunt supuse Codului Civil şi legilor române în vigoare.

    14. Garanţii

      Prin natura serviciilor oferite Utilizatorilor, eSKY TRAVEL SEARCH nu oferă garanţii. Serviciile sunt furnizate în conformitate cu practicile curente ale Companiei.

      Conform Legii nr. 365 din 7 iunie 2002 privind comerţul electronic şi a naturii serviciilor oferite de eSKY TRAVEL SEARCH, rezervările de bilete de avion nu pot fi anulate în termen de 10 zile.

  7. Rezervări hoteliere

Dispoziţii generale

Introducere

www.esky.ro acţionează ca agent pentru terţi furnizori şi nu este parte a contractelor de achiziţie de servicii hoteliere sau a altor contracte similare încheiate prin Sistemul de rezervări. Orice rezervare încheiată prin intermediul site-ului www.esky.ro este finalizată şi executată în baza dispoziţiilor generale ale contractelor furnizorilor individuali.

Definiţii

  1. Furnizor de servicii hoteliere sau conexe - partener eSKY, care, prin intermediul site-ului www.esky.ro şi a altor site-uri deţinute de entități care cooperează cu eSKY.ro, oferă Utilizatorului serviciile sale hoteliere descrise în amănunt în ofertele individuale. Lista furnizorilor de servicii hoteliere este anexată prezentului document.

  2. Servicii hoteliere şi conexe – închirieri de scurtă durată de spaţii de cazare, camere de hotel, case, apartamente, precum şi zone de campare pentru corturi şi caravane şi furnizarea de alte servicii conexe la faţa locului.

  3. Pachete turistice – soluţii personalizate pentru utilizatori, reprezentând un produs turistic constituit dintr-o gamă de servicii indivduale, printre care transportul (biletul de avion) şi rezervarea la hotel, precum şi servicii adiţionale, disponibile prin intermediul site-ului www.esky.ro.

Obiectul termenilor şi condiţiilor

  1. Prezenţii termeni şi condiţii stabilesc modul în care serviciile hoteliere furnizate de partenerii eSKY.ro sunt puse la dispoziţia Utilizatorilor care încearcă să plaseze o rezervare prin intermediul site-ului www.esky.ro.
  2. eSKY îi va furniza Utilizatorului:

    1. Acces direct la serviciile hoteliere oferite de furnizori, incluzând deopotrivă site-uri naţionale şi internaţionale;

    2. Posibilitatea de a beneficia de pachete personalizate.

Posibile opţiuni de rezervări hoteliere

În funcţie de oferta furnizorilor individuali, sunt posibile următoarele opţiuni de rezervări hoteliere şi de plată a serviciilor hoteliere:

  1. Rezervarea serviciilor hoteliere se face prin Sistemul de rezervări pus la dispoziţia Utilizatorului pe site-ul www.esky.ro sau prin intermediul Serviciului clienţi, iar plata se face de Utilizator direct către furnizorul de servicii în perioada de timp corespunzătoare ofertei hoteliere. Utilizatorul nu realizează nicio plată direct către eSKY.ro.

  2. Rezervarea serviciilor hoteliere se face prin Sistemul de rezervări pus la dispoziţia Utilizatorului pe site-ul www.esky.ro sau prin intermediul Serviciului clienţi, iar plata se face de Utilizator direct către furnizorul de servicii hoteliere în perioada de timp corespunzătoare ofertei hoteliere, într-una dintre modalităţile de plată stabilite mai jos la Secţiunea 9.

Trimiterea cererilor şi efectuarea de rezervări hoteliere

Cererea de rezervare

Utilizatorul poate trimite o cerere privind o rezervare hotelieră într-una dintre următoarele metode: prin Sistemul de rezervări disponibil prin intermediul site-ului www.esky.ro introducând toate datele necesare în formular, alte site-uri deţinute de entităţi care cooperează cu eSKY.ro sau prin apel telefonic la Serviciul clienţi.

Confirmarea cererii şi a tarifului

  1. Se trimite o confirmare a cererii pe adresa de e-mail indicată de Utilizator. Alături de numărul de rezervare, aceasta conţine şi detalii cu privire la serviciile hoteliere, tariful total al serviciilor şi metoda de plată selectată.

  2. Plasarea rezervării îl obligă pe Utilizator la folosirea serviciului.

  3. Tariful serviciilor hoteliere este exprimat în USD. Acesta include: valoarea netă, taxe suplimentare, procedura de check-out, cheltuieli de administrare.

  4. Înainte de efectuarea unei plăţi, Utilizatorului i se solicită să verifice dacă datele din confirmarea primită sunt cele corecte.

Plasarea unei comenzi de servicii hoteliere

  1. Utilizatorul poate plasa o comandă prin intermediul Sistemului de rezervări, cu condiţia ca datele personale introduse să fie autentice şi corecte. Înainte de plasarea comenzii, Utilizatorului i se solicită să citească şi să accepte prezenţii Termeni şi Condiţii şi să citească şi să înţeleagă modul în care se calculează tariful serviciului hotelier pentru care a optat.

  2. Înţelegerea modului de realizare a listei cu tarife îl va ajuta pe Utilizator să aleagă oferta cea mai atractivă şi va reduce la minim valoarea eventualei taxe de anulare.

  3. Ulterior primirii cererii de rezervare, eSKY.ro poate contacta Utilizatorul în scopul verificării datelor şi confirmării ofertei. În cazul în care contactul cu Utilizatorul nu este posibil, eSKY nu este răspunzător să se asigure că furnizorul acceptă rezervarea conform datelor introduse.

  4. Fiecare rezervare/cerere este înaintată de către eSKY.ro respectivului furnizor, în numele Utilizatorului sub forma unei comenzi.

  5. Hotelul poate anula rezervarea în cazul în care la data începerii sejurului, titularul rezervării nu se prezintă la hotel. Intervalul de check-in şi condiţiile de anulare sunt stabilite prin condiţiile de rezervare specifice hotelului care oferă serviciul.

Confirmarea rezervării

Comanda de servicii hoteliere se consideră finalizată când Utilizatorului îi este trimisă confirmarea rezervării la adresa de e-mail indicată, iar plata aferentă serviciului s-a efectuat în timp util.

Metode de plată

Metode de plată

  1. Singura metodă de plată acceptată pentru rezervările efectuate prin intermediul Sistemului de rezervări pus la dispoziţie de eSKY.ro este cardul bancar (Visa, Mastercard, American Express, Diners Club, JCB)

  2. Plata serviciului se face direct către furnizor, în momentul finalizării rezervării şi înainte de a ajunge la hotel. În acest caz, oferta va include toate detaliile necesare pentru efectuarea plăţii iar Utilizatorul este de acord ca întreaga sumă aferentă rezervării să-i fie retrasă de pe cardul bancar, direct de către Travelscape Inc.

  3. Plata va fi efectuată în USD (dolari americani) pentru echivalentul sumei totale a rezervării vizualizată în moneda EUR.

    NOTĂ: Introducerea incorectă sau incompletă a detaliilor cardului bancar (numărul cardului, data expirării, codul CVV/CVC sau numele titularului), precum şi orice alte restricţii (fonduri insuficiente, depăşirea plafonului de plăţi zilnic/săptămânal/lunar, blocarea cardului, restricţionarea la folosirea acestuia numai în interiorul ţării etc.) va duce la refuzarea cererii de către Sistemul de rezervări. În această situaţie, eSKY.ro nu va putea fi trasă la răspundere pentru neconfirmarea rezervării în timp util şi pentru eventualele modificări de cost ce derivă din aceasta.

După confirmarea plăţii, sistemul va genera în mod automat un voucher pentru hotel şi îl va expedia la adresa de e-mail indicată de Utilizator. Voucherul confirmă achiziţionarea unui serviciu hotelier pre-plătit şi se va prezenta de către Utilizator personalului hotelier în variantă printată în momentul cazării.

Termenii de anulare a rezervării

Anularea rezervării

  1. Fiecare rezervare hotelieră se supune condiţiilor de anulare descrise pe pagina de rezervare a respectivului furnizor.
  2. Anularea în cazul unui utilizator neidentificat.

    Pentru evitarea folosirii frauduloase a Sistemului de rezervări şi a efectuării de rezervări false, eSKY îşi rezervă dreptul de a anula rezervările negarantate cu cardul bancar, în cazul în care nu este posibilă contactarea Utilizatorului la numărul de telefon indicat de acesta. În acest caz, Utilizatorul nu are dreptul de a formula reclamaţii cu privire la furnizarea serviciul hotelier în cauză. Utilizatorul poate opta pentru efectuarea unei rezervări garantate, furnizând numărul cărţii de credit şi împiedicând astfel anularea rezervării din motivele menţionate mai sus.

Dispoziţii finale

Utilizatorul este de acord ca datele sale personale, precum şi ale persoanelor în numele cărora face rezervarea, să fie transmise furnizorilor de către eSKY, în vederea facilitării procesului de rezervare şi a oferirii de asistenţă post-vânzare Utilizatorului prin intermediul site-ului eSKY. eSKY Travel Search SRL deţine autorizarea de prelucrare a datelor cu caracter personal nr.16147, în conformitate cu legea nr.677/2001, modificată şi completată.

Orice reclamaţii cu privire la serviciile hoteliere sau eventuale cereri de despăgubire din partea Utilizatorilor pentru orice pierderi suferite vor fi adresate furnizorilor de servicii şi tratate direct de către aceştia. eSKY este răspunzătoare exclusiv pentru nereguli privind serviciul de intermediere, acestea putând fi reclamate în termen de 7 zile de la efectuarea rezervării fie în scris pe adresa biroului eSKY Travel Search România, Calea Văcăreşti, nr. 391, Clădirea de birouri Sun Plaza, Intrarea B, etaj 3, cod poştal 040069, sector 4. Bucureşti sau prin e-mail, la adresa reclamatii@esky.ro. eSKY Travel Search va confirma Clientului acceptarea reclamaţiei şi îl va informa pe acesta în legatură cu termenul necesar investigării reclamaţiei în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea acesteia. Termenul pentru soluţionarea unei reclamaţii este de maximum 30 de zile lucrătoare de la primirea acesteia.

eSKY şi furnizorii săi nu sunt răspunzători pentru calitatea serviciilor hoteliere disponibile prin intermediul site-ului sau pentru erori ce pot apărea în timpul procesului de rezervare, ce fac imposibilă finalizarea tranzacţiei. Rolul eSKY şi al companiilor cu care aceasta colaborează pentru a le asigura Utilizatorilor baza de date cu hoteluri este de a permite Utilizatorilor acces la ofertele directe prezentate de furnizorii individuali.

Informaţii privind hotelurile şi standardele serviciilor

Clasificarea hotelurilor în practica internaţională pe baza sistemului de acordare a stelelor nu are caracter obligatoriu asupra standardelor unui anumit hotel. Informaţiile şi descrierile serviciilor şi echipamentelor disponibile în cadrul Sistemului de rezervări cu privire la hoteluri se bazează pe propria evaluare a hotelierilor.

Asigurări de călătorie

  1. Asiguratorul

    Asigurarea achiziţionată prin intermediul eSKY Travel Search SRL este subscrisă de către AIG Europe Limited, persoană juridică, organizată şi care functionează în baza legilor din Anglia şi Ţara Galilor, cu sediul social în Londra, AIG Building, strada Fenchurch nr. 58, EC3M 4AB, înregistrată cu nr. 01486260, prin sucursala ei din România, AIG Europe Limited Londra - Sucursala Bucureşti, la Registrul Comerţului sub nr. J40/11987 din data 06.10.2011, având CUI 29195059 cu sediul în Bucureşti, România, Calea Victoriei nr. 145, Victoria Center Building, Etaj 8, Camera 2, Sector 1. AIG Europe Limited este autorizată şi reglementată de către Financial Services Authority (FSA număr 202628) şi pentru activitatea desfăşurată în România de către Comisia de Supraveghere a Asigurarilor. AIG Europe Limited Londra - Sucursala Bucureşti este înregistrată la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sub numărul 21838.

  2. Caracteristici principale ale Asigurării de călătorie Travel Guard

    Prezenta poliţă de asigurare de călătorie oferă acoperire pentru evenimente specificate ce au loc în legătură cu călătoria, cum ar fi: pierderea bagajului, anularea călătoriei, boală sau vătămare corporală şi asistenţă medicală.

    În baza poliţei achiziţionate, Asiguratul beneficiază de acoperire pe o perioadă de maximum 180 de zile în cazul călătoriilor unice sau de maximum 366 de zile în cazul asigurării anuale pentru călătorii multiple (datele de început şi de sfârşit sunt specificate în Certificatul de Asigurare). Călătoriile pot fi în atât în România, cât şi în afara ţării.

    Acoperirea în cazul anulării călătoriei începe din momentul în care Asiguratul efectuează formalităţile de rezervare a călătoriei sau achită prima de asigurare, oricare dintre aceste acţiuni intervine mai târziu. Acoperirea pentru toate celelalte secţiuni începe din momentul în care Asiguratul părăseşte locuinţa din România, sau de la data de începere precizată pe Certificatul de Asigurare, oricare dintre aceste acţiuni intervine mai târziu. Acoperirea încetează la întoarcerea la locuinţa din România, sau la data precizată pe Certificatul de Asigurare, oricare dintre aceste evenimete intervine mai devreme.

  3. Preţ

    Costul prezentei asigurări de călătorie este specificat pe Certificatul de Asigurare. Prima achitată este exprimată în EURO.

  4. Anularea Poliţei de Asigurare Travel Guard

    O asigurare de călătorie poate fi anulată în termen de 14 zile de la data achiziţionării sau de la data primirii tuturor documentelor aferente poliţei, oricare dintre aceste momente intervine mai târziu. Penteu anularea unei poliţe de asigurare Asiguratul va trimite o solicitare către adresa de e-mail la romaniatravelinsurance@travelguard.com.

    eSKY Travel Search SRL va rambursa primele achitate în termen de 30 zile de la data la care Asiguratul contactează Compania pentru a solicita anularea poliţei. Totuşi, eSKY Travel Search SRL nu va rambursa primele dacă Asiguratul a efectuat Călătoria sau dacă acesta a adresat o cerere de despăgubire înainte de a solicita anularea poliţei.

  5. Reclamaţii

    eSKY Travel Search va oferi Clientului servicii la cele mai bune standarde. Dacă acesta nu este mulţumit de serviciile primate, acesta are dreptul de a contacta următoarele departamente în vederea depunerii reclamaţiei sale:

    Vânzări sau Administrare:
    Departament Travel
    Director Departament Travel
    AIG Europe Limited Londra – Sucursala Bucureşti
    Calea Victoriei, nr. 145, etaj 8, camera 2, Victoria Center, Sector 1, Bucureşti, România
    E-mail: romaniatravelinsurance@travelguard.com

    Cereri de despăgubire:
    Departament Daune
    Director Departament Daune
    AIG Europe Limited Londra – Sucursala Bucureşti
    Calea Victoriei, nr. 145, etaj 8, camera 2, Victoria Center, Sector 1, Bucureşti, România
    romania.claims@aig.com

    Asiguratul trebuie să includă în reclamaţia sa Numărul Poliţei sau al Cererii de despăgubire şi Titularul Poliţei sau Numele Asiguratului.

    eSKY TravelSearch SRL va asista fiecare Client în soluţionarea reclamaţiilor sale, în colaborare directă cu acesta. Asiguratul are dreptul să se adreseze Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în Str. Amiral Constantin Balescu, nr. 18, Bucureşti, România, tel. +40 21 316 78 80.

  6. Legea Aplicabilă

    Prezenta Asigurare va fi guvernată de legea română şi se va completa cu legislaţia română în vigoare în materie de asigurări.

    Părţile convin de comun acord să se supună jurisdicţiei exclusive a instanţelor judecătoreşti din România.

    Toţi Termenii şi toate Condiţiile contractuale, precum şi orice informaţii furnizate anterior încheierii Contractului, sunt în limba română şi toate comunicările vor fi efectuate în limba română.

  7. Acorduri de sănătate

    În ţări în care există acorduri reciproce de sănătate, trebuie să luaţi toate măsurile pentru a beneficia de astfel de acorduri. De exemplu, atunci când călătoriţi într-o ţară din Uniunea Europeană, un Card European de Asigurare de Sănătate vă permite să primiţi asistenţă medicală de urgenţă cu titlu gratuit sau la costuri reduse în Ţările din Uniunea Europeană.

  8. Contractul de Asigurare de călătorie

    Textul prezentei poliţe, împreună cu Certificatul de Asigurare, reprezintă temeiul Contractului de Asigurare dintre eSKY Travel Search SRL şi Client. Aceasta conţine anumite condiţii şi excluderi în fiecare secţiune şi condiţii şi excluderi de ordin general, care se aplică tuturor secţiunilor. Asiguratul trebuie să întrunească aceste condiţii, în caz contrar Compania are dreptul de a refuza cererea de despăgubire.

  9. Deţinătorul Poliţei

    Deţinătorul Poliţei este asiguratul care a achiziţionat Poliţa de Asigurare, în conformitate cu aceşti Termeni şi Condiţii generale, şi a plătit prima de asigurare corespunzătoare. Notă: Persoanele care au împlinit vârsta de 80 de ani la data sau înainte de data începerii oricărei Călătorii, nu sunt eligibile pentru a beneficia de acoperirea Poliţei.

  10. Franşiza

    Pentru unele secţiuni ale prezentei Asigurări Asiguratul are obligaţia de a achita prima porţiune a oricărei daune (excedent). Aceasta sumă este specificată în fiecare dintre secţiunile în care se aplică.

  11. Protejarea datelor

    Prin furnizarea către eSKY Travel Search SRL şi AIG Europe Limited Londra - Sucursala Bucureşti a informaţiilor cu caracter personal în legătură cu solicitarea pentru Poliţa de Asigurare Asiguratul consimţeşte la colectarea şi prelucrarea (inclusiv dezvăluire şi transfer internaţional) a informaţiilor sale. Informaţiile pe care Asiguratul sau le furnizează vor fi procesate pentru stabilirea Contractului de Asigurare, pentru administrarea Poliţei şi pentru rezolvarea daunelor. În acest caz, eSKY Travel Search SRL poate trimite informaţiile furnizate către societăţile care prestează servicii pentru Companie, inclusiv societăţilor de asigurare cu care Compania realizează reasigurarea sau societăţi din afara Spaţiului Economic European. eSKY Travel Search SRL se obligă să păstreze confidenţialitatea Clienţilor şi să ia măsuri adecvate pentru a păstra informaţiile Clienţilor în siguranţă şi confidenţiale, în limita legală. Asiguratul are drept de acces la informaţiile sale şi de rectificare a oricăror inadvertenţe, în orice moment, în scris, la adresa Companiei. eSKY Travel Search SRL are dreptul de a percepe un comision în acest caz.

  12. Informaţii cu caracter personal

    "Informaţiile cu caracter personal" reprezintă datele de identificare ale Deţinătorului Poliţtei sau ale altor persoane (cum ar fi persoanele aflate în întreţinere). Furnizând informaţiile cu caracter personal şi semnând prezenta Poliţă de Asigurare, Deţinătorul Poliţei consimte în mod expres şi neechivoc colectarea, folosirea şi prelucrarea (inclusiv dezvaluirea şi transferul internaţional) al acestora de către Asigurator conform Politicii de confidenţialitate disponibilă la http://www.aig.com/privacy-notice_3010_224390.html sau la cerere, folosind datele de contact oferite. Dacă informaţiile cu caracter personal se referă la o altă persoană, Deţinătorul Poliţei confirmă prin achiziţionarea Poliţei de Asigurare că a informat persoana respectivă cu privire la Politica de confidenţialitate şi că este autorizat să furnizeze aceste date pentru folosirea de către Asigurator.

    Pentru detalii complete cu privire la prelucrarea Informaţiilor cu Caracter Personal, inclusiv cu privire la securitate şi drepturi, precum şi modul de accesare şi corectare a Informaţiilor cu Caracter Personal inexacte, sau cu privire la modul de ştergere sau eliminare a Informaţiilor cu Caracter Personal, sau de opoziţie la folosirea acestora, Deţinătorul Poliţei va trimite un e-mail la adresa DataProtection.Romania@aig.com sau va scrie Responsabilului privind Protecţia Datelor, pe adresa AIG Europe Limited Londra - Sucursala Bucureşti, Victoria Center, Calea Victoriei, Nr. 145, Etajul 8, Camera 2, Sector 1, Bucureşti.

  13. Comunicări de marketing

    Pentru a nu mai primi comunicări de marketing (opt-out), Deţinătorul Poliţei va contacta Asiguratorul la adresa de e-mail DataProtection.Romania@aig.com sau va scrie Responsabilului privind Protecţia Datelor, pe adresa AIG Europe Limited Londra - Sucursala Bucureşti, Victoria Center, Calea Victoriei, Nr. 145, Etajul 8, Camera 2, Sector 1, Bucureşti. În cazul în care Deţinătorul Poliţei va alege opţiunea să nu mai primească comunicări de marketing (opt-out), Asiguratorul va putea trimite în continuare alte comunicări importante, cum ar fi comunicări cu privire la administrarea Poliţei de Asigurare sau a pretenţiei.

  14. Definiţii

    Oriunde în prezenta Poliţă se vor menţiona următorii termeni sau următoarele expresii, aceştia/acestea vor avea întotdeauna semnificaţia menţionată mai jos.

    "Partener de Afaceri"
    Orice persoană care lucrează în locul în care Asiguratul îşi desfăşoară activitatea şi care, în cazul în care ar lipsi de la birou în acelaşi timp cu Asiguratul, pentru una sau mai multe zile, ar impiedica continuarea în mod eficient a afacerii.

    "Certificat de Asigurare"
    Documentul ce cuprinde numele şi alte detalii privind toate persoanele asigurate prin prezenta Poliţă. Certificatul de Asigurare dovedeşte că aceştia beneficiază de acoperire prin prezenta Poliţă de Asigurare.

    "Familie"
    Persoana asigurată, partenerul de viaţă al acesteia şi până la un număr maxim de patru copii, cu condiţia ca aceştia să aibă vârsta sub 18 ani sau sub 23 ani, atât timp cât sunt dependenţi de părinţi şi urmeaza cursuri de învăţământ la zi.

    "Partener"
    O persoană cu care Asiguratul locuieşte timp de o perioadă de 6 sau mai multe luni, cu excepţia cazului în care există un acord scris, pentru soţ / soţie, iubit sau iubită.

    "Invaliditate permanentă totală"
    O invaliditate care impiedică Asiguratul să lucreze pe un post pentru care acesta are calificările corespunzătoare, şi care durează 12 luni de la data apartiţiei sale. În plus cea care, la sfârşitul acestei perioade de 12 luni, conform opiniei specializate a consilierului consilierului nostru în probleme medicale, nu se va îmbunătăţi.

    "Transport public"
    Utilizarea serviciilor de transport feroviar, autobuz, autocar, a serviciilor publice aeriene sau de feribot în scopul de a ajunge în călătoria rezervată.

    "Rudă"
    Soţ, soţie, bunic, nepot, părinte, socru, frate, soră, fiu, fiică, logodnic sau logodnică.

    "Călătorie unică"
    Vacanţa sau deplasarea în ţări situate în Zona Geografică, începând cu data la care Asiguratul îşi părăselte locuinţa din România sau data de începere specificată în Certificatul de Asigurare, oricare dintre aceste date intervine ultima. Finalizarea călătoriei este definită ca data la care Asiguratul revine în România sau sfîrşitul perioadei specificate în Certificatul de Asigurare, oricare dintre aceste date intervine prima. Acoperirea pentru anularea călătoriei începe de la data la care Asiguratul rezervă călătoria sau achită Prima de Asigurare, oricare dintre aceste date intervine ultima. O călătorie are o durată maximă de 180 de zile.

    "Călătorii multiple"
    Asigurarea anuală pentru călătorii multiple acoperă un număr nelimitat de călătorii în străinătate în decursul anului de valabilitate al asigurării, conform datelor specificate în Certificatul de Asigurare. Nicio călătorie dintre cele efectuate în decursul unui an nu este acoperită pentru o durată mai mare de 31 de zile. Persoanele care au împlinit vârsta de 65 de ani la data sau înainte de data începerii oricărei călătorii nu sunt eligibile pentru a beneficia de asigurarea anuală.

    "Obiecte de valoare"
    Echipament fotografic, audio, video și echipament electric de orice tip (inclusiv CD-uri, MD-uri, DVD-uri, casete video și audio), telescoape și binocluri, antichități, bijuterii, ceasuri, blănuri, articole din piele, piei de animale, articole de mătase, pietre prețioase, articole confecționate din sau conținând aur, argint sau platină.

    "Război"
    Orice război, fie declarat, fie nu, sau orice activități asimilate războiului, inclusiv folosirea forţelor militare de către orice națiune suverană în scopul de a atinge obiective cu caracter economic, geografic, naționalist, politic, rasial, religios sau de altă natură.

    "Travel Guard"
    "Travel Guard" este denumirea de marketing sub care se regăsesc toate operațiunile globale ale AIG Europe Limited Londra având drept obiect asigurările de călătorie în străinătate. Toate referirile la Travel Guard din cuprinsul acestei polițe vor fi considerate ca făcând referință la AIG.

    "Sporturi de iarnă"
    Schi, monoschi, schi în afara partiei (numai însoțit de un instructor), snowbording, bob și sanie.

    "Echipament pentru sporturi de iarnă"
    Schiurile, bețele de schi, ghete și legături de schi și placa de snowbord.

    "Catastrofă naturală"
    Erupţie vulcanică, inundaţii, tsunami, cutremur, alunecări de teren, uragan, tornadă, incendii (neprovocat de om).

    "Dumneavoastră", "al/a/ai/ale dumneavoastră"
    Fiecare persoană asigurată specificată în Certificatul de Asigurare. Pentru mai multe detalii, consultați secțiunea referitoare la "Deţinătorul Poliţei".

  15. Zone geografice

    Beneficiați de acoperire oriunde în lume, în baza prezentei Polițe de Asigurare, în funcție de acoperirea geografică aleasă, cu excepția oricărei Călătorii efectuate în, către sau prin următoarele țări: Afghanistan, Cuba, Irak și Sudan.

    Ţările din spațiul Schengen : Austria, Belgia, Cehia, Danemarca, Elveția, Estonia, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Ungaria, Islanda, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia.

  16. Urgenţe medicale sau de altă natură

    Serviciu de urgenţă permanent

    Societatea de asistenţă medicală de urgenţă, Travel Guard, va oferi asistenţă imediată în cazul în care sunteţi bolnav sau suferiţi o vătămare corporală în afara României. Această societate furnizează servicii de urgenţă, 24 de ore din 24, 365 zile pe an, şi poate fi contactat la:

    Nr. de telefon de urgenţă: 0040.21.301.77.77

    În momentul în care contactaţi Travel Guard va trebui să specificaţi că sunteţi Asigurat al Companiei şi să furnizaţi următoarele informaţii:

    Numele dumneavoastră. Adresa dumneavoastră. Numărul dumneavoastră de telefon din străinătate. Numărul certificatului dumneavoastră, specificat pe Certificatul dumneavoastră de Asigurare.

    În anumite cazuri ar putea fi nevoie să contactăm medicul dumneavoastră personal. Vă rugăm să păstraţi un bilet cu numărul de telefon al medicului dumneavoastră, alături de poliţa de asigurare.

    Tratament cu spitalizare în străinătate

    În cazul în care mergeţi la un spital în străinătate şi este posibil să fiţi spitalizat sau să primiţi îngrijiri medicale pentru o perioadă de peste 24 ore, societatea Travel Guard AIG va trebui contactată de urgenţă în numele dumneavoastră. În caz contrar, ne rezervăm dreptul să reducem suma pe care o alocăm cheltuielilor de natură medicală sau să respingem dosarul de daună.

    În cazul în care primiţi tratament medical ambulatoriu în străinătate, ar trebui, atunci când acest lucru este posibil, să efectuaţi plăţile către spital sau clinică şi să revendicaţi cheltuielile medicale de la Departamentul Daune din cadrul societăţii noastre atunci când veţi reveni în România. Vă rugăm să vă asiguraţi că păstraţi toate facturile şi chitanţele pe baza cărora veţi putea solicita returnarea cheltuielilor medicale efectuate.

  17. Revenirea anticipată în România

    În cazul în care veţi fi nevoit(ă) să vă întoarceţi în România în condiţiile specificate în Secţiunea C1 (Anularea şi întreruperea călătoriei) sau Secţiunea A1 (Cheltuieli medicale şi de altă natură) Travel Guard trebuie să-şi exprime acordul în acest sens. Neacordarea acordului prealabil ne dă dreptul de a vă refuză oferirea acestei acoperire sau de a reduce suma pe care o alocăm întoarcerii dumneavoastră în România.

    Precizare către toate persoanele asigurate, medicii curanţi şi spitale: Aceasta nu este o asigurate medicală privată.

    În cazul în care aveţi nevoie de orice tratament medical ca pacient ce necesită internare, va trebui să contactaţi Travel Guard imediat; în caz contrar este posibil să nu vă putem garanta cheltuielile medicale. În cazul în care aveţi nevoie de orice tratament medical, Travel Guard sau reprezentanţii acesteia ar putea avea nevoie să analizeze toate fişele şi informaţiile dumneavoastră medicale relevante.

    Menţiune specială

    Acoperirea în baza acestei poliţe de asigurare va înceta în momentul în care veţi reveni la locuinţa dumneavoastră din România.

  18. Înaintarea cererii de despăgubire

    Revendicări cu caracter medical

    În cazul în care beneficiaţi de asistenţă medicală pentru o vătămare corporală sau o boală, trebuie să obţineţi un certificat medical în care se specifică natura vătămării sau a bolii, împreună cu orice chitanţe sau facturi pe care le-aţi achitat, în original.

    Cereri de despăgubire pentru întârzieri, pierderi sau pagube provocate bunurilor personale şi bagajelor

    Trebuie să informaţi transportatorul relevant cu privire la orice întârziere, pierdere sau paguba provocată bunurilor personale, în cazul în care orice Transportator transportă aceste articole. Trebuie, de asemenea, să obţineţi un raport privind nereguli ale proprietăţilor, pentru întârzierea bagajelor şi orice pierdere sau pagubă ulterioară atunci când vă este returnat bagajul. În cazul în care nu comunicaţi aceste informaţii Transportatorului în termen de trei zile de la apariţia evenimentului respectiv, nu vă vom putea achita suma solicitată.

    Trebuie să raportaţi imediat poliţiei orice pierdere sau furt ale bunurilor personale (precum şi conducerii hotelului / reprezentantului consular, dacă este cazul). De asemenea, trebuie să obţineţi un raport oficial scris în acest sens. În cazul în care nu informaţi poliţia (şi conducerea hotelului sau reprezentantul consular) în 24 ore de la apariţia evenimentului, este posibil să nu vă putem achita suma solicitată.

    Prevederi cu caracter general

    Trebuie să notificaţi orice cerere de despăgubire Departamentului de Daune în termen de 31 de zile de la încheierea călătoriei dumneavoastră. În caz contrar, este posibil să nu vă putem achita suma solicitată. În cazul în care aveţi nevoie să înaintaţi o cerere de despăgubire, vă rugăm fie să trimiteţi în scris o descriere sumară a daunei suferite de dumneavoastră, fie să ne contactaţi telefonic, fie prin email:

    AIG Europe Limited Londra – Sucursala Bucureşti
    Director Departament de Daune
    Calea Victoriei, nr. 145, etaj 9, camera 2
    Victoria Center, Sector 1, Bucureşti, România
    Telefon: +4021 300 96 19
    romania.claims@aig.com

    Departamentul de Daune este deschis în fiecare zi lucrătoare, de la 9:00 până la 17:30, ora Europei Centrale, şi vă va furniza un formular de Cerere de Despăgubire de îndată ce îi veţi comunica solicitarea în acest sens.

  19. Asigurarea de călătorie – Condiţii generale

    Următoarele condiţii se aplică Asigurării

    1. Trebuie să ne comunicaţi orice fapt/împrejurare care ar putea afecta decizia noastră de a accepta asigurarea dumneavoastră (de exemplu, activităţi periculoase sau o problemă de sănătate). Chiar dacă nu sunteţi sigur(ă) de un astfel de fapt / împrejurare, trebuie să ni-l/ne-o comunicaţi oricum.

    2. Trebuie să respectaţi toţi termenii, condiţiile, garanţiile şi anexele acestei asigurări. În caz contrar, este posibil să nu vă plătim integral cerere de despăgubire solicitată.

    3. Trebuie să luaţi toate măsurile rezonabile pentru a evita sau pentru a reduce orice pierdere care v-ar putea îndreptăţi să înaintaţi o cerere de despăgubire în baza prezentei asigurări.

    4. Trebuie să ne puneţi la dispoziţie toate documentele pe care vi le solicităm, în vederea soluţionării oricărei cereri de despăgubire. Veţi achita orice costuri implicate de această activitate.

    5. Trebuie să aveţi grijă în mod rezonabil de bunurile dumneavoastră.

    6. Trebuie să luaţi toate măsurile rezonabile pentru a recupera orice articole pierdute sau furate şi trebuie să ajutaţi autorităţile în eforturile acestora de a găsi şi de a urmări penal oricare persoane vinovate.

    7. Trebuie să ne ajutaţi să recuperăm orice sume pe care le-am achitat de la alţi asiguratori atunci când deţineţi asigurări multiple, furnizându-ne toate detaliile de care avem nevoie şi completând orice formulare ce ne sunt necesare.

    8. În cazul în care veţi încerca să înaintaţi o cerere frauduloasă de despăgubire sau să utilizaţi orice mijloace frauduloase încercând să înaintaţi o cerere de despăgubire, nu vom acoperi cererea dumneavoastră de despăgubire şi nici orice parte a acesteia.

    9. Trebuie, atunci când este posibil, să păstraţi orice obiecte care sunt avariate şi şi să le trimiteţi societăţii noastre dacă le va solicita. Va trebui să achitaţi orice costuri implicate de această operaţiune.

    10. Trebuie să vă supuneţi unei examinări medicale, dacă vă vom solicita acest lucru. Vom achita costurile rezonabile implicate de prezentarea dumneavoastră în scopul examinării, precum şi costurile examinării medicale în sine. În cazul decesului, avem dreptul de a solicita o examinare medicală post-mortem.

    11. Va trebui să ne rambursaţi, în termen de o lună de la solicitare, orice sume pe care le-am achitat şi care nu sunt acoperite de prezenta poliţă de asigurare.

    12. Trebuie să obţineţi autorizarea prealabilă din partea Travel Guard în cazul în care sunteţi nevoit(ă) să vă întoarceţi în România şi intenţionaţi să înaintaţi o cerere de despăgubire în baza Secţiunilor C1 (Anularea şi întreruperea călătoriei, sau A1 (Cheltuieli Medicale). În caz contrar, putem reduce suma pe care o achităm în vederea înapoierii dumneavoastră în România, sau putem să nu vă furnizăm acoperire.

  20. Excluderi cu caracter general

    Nu vom acoperi următoarele:

    1. Orice cerere de despăgubire decurgând sau rezultând dintr-o călătorie pe care o efectuaţi dumneavoastră sau orice persoana de care depinde călătoria dumneavoastră, dacă:

      1. Cererea de despăgubire se referă la o situaţie medicală sau la orice boală determinată de o situaţie medicală, inclusiv consecinţele acestora despre care dumneavoastră sau persoana respectivă aveaţi cunoştinţă înainte de achiziţionarea acestei asigurări sau de începerea călătoriei;

      2. Călătoriţi cu încălcarea sfatului medicului;

      3. Călătoriţi pentru a primi consultanţă sau tratament medical;

      4. Sunteţi înregistrat pe o listă, în aşteptarea unui tratament în spital; sau

      5. Vi s-a comunicat un diagnostic mortal.

    2. Orice cerere de despăgubire izvorând din război, război civil, invazie, insurecţie, folosirea forţelor militare sau uzurparea puterii guvernamentale sau militare.

    3. Pierderi sau pagube provocate în mod direct sau indirect de către orice autoritate guvernamentală, publică sau locală, care, în mod legal, vă ia în posesie sau vă avariază bunurile.

    4. Orice cerere de despăgubire decurgând din sau ca rezultat al unei diversiuni civile, greve, închideri a unei instituţii, blocade, tulburări de orice natură, acţiuni ale oricărui guvern al oricărei ţări sau iminenţa oricărui astfel de eveniment.

    5. Pierderea sau prejudicierea oricărui bun, sau orice pierdere, cheltuială sau răspundere decurgând din:

      1. Radiaţii sau contaminare prin radioactivitate provenind din orice combustibil sau reziduu nuclear; sau

      2. Orice echipament nuclear exploziv.

    6. Orice cerere de despăgubire în baza Secţiunilor D1 (Pierderea, furtul, deteriorarea bagajelor) şi D2 (Întârzierea bagajelor) dacă deţineţi deja o asigurare cu caracter mai specific care acoperă aceste riscuri.

    7. Dacă la orice moment al pierderii, prejudicierii sau răspunderii decurgând în baza prezentei poliţe de asigurare există orice altă asigurare ce acoperă aceeaşi pierdere, prejudiciu sau răspundere, vom achita proporţional doar partea din prejudiciu care ne revine.

    8. Pierderea, distrugerea sau paguba provocată în mod direct de undele de presiune emise de orice aparat de zbor sau alt echipament de zbor ce zboară cu viteză sunetului sau cu o viteză mai mare decât aceasta.

    9. Orice cerere de despăgubire decurgând din prezenţa sau intrarea, sau părăsirea de către dumneavoastră a oricărui aparat de zbor, într-o altă calitate decât ca pasager plătitor de bilet pentru un aparat de zbor destinat pasagerilor şi licenţiat integral.

    10. Orice cerere de despăgubire decurgând din utilizarea unui vehicul motorizat, cu o capacitate de peste 125 cc. şi / sau în cazul în care nu este utilizată o cască de protecţie, şi / sau în cazul în care conducătorul nu deţine un permis de conducere corespunzător.

    11. Orice altă daună legată de evenimentul pentru care înaintaţi cererea de despăgubire, cu excepţia cazului în care oferim acoperire în acest sens prin prezenta asigurare. Orice cerere de despagubire decurgand in mod direct sau indirect din problemele dumneavoastra financiare.

    12. Orice daune rezultând din cazurile în care turoperatorul, linia aeriană sau orice altă societate, firmă sau persoană, intră în insolvenţă sau este în imposibilitate sau nu este dispusă să îşi îndeplinească orice parte din obligaţiile asumate prin contract.

    13. Orice cerere de despăgubire decurgând sau rezultând din implicarea dumneavoastră în orice act ilegal sau de natură criminală.

    14. Curse competitive de orice fel (cu excepţia alergărilor).

    15. Orice daune rezultate din sporturi de iarnă, cu excepţia sporturilor de iarnă menţionate expres în definiţia "Sporturi de iarnă" de la punctul 14.

    16. Orice daune decurgând sau rezultând din practicarea sporturilor extreme sau activităţilor cu un grad de risc ridicat în cazul în care nu a fost achiziţionat produsul pentru Sporturi Extreme. Vă rugăm să consultaţi lista sporturilor acceptate la punctual 14.

    17. Orice cerere de despăgubire decurgând sau rezultând din:

      1. Suicidul sau încercarea dumneavoastră de suicid, sau

      2. Depresie, anxietate, solicitări mentale, afecţiuni mentale de natură psihozei, afecţiunea dumneavoastră de natură depresivă de orice fel, sau

      3. Auto-mutilarea dumneavoastră voluntară sau implicarea în situaţii cu factor ridicat de risc (cu excepţia cazului în care încercaţi să salvaţi o viaţă omenească).

    18. Orice cerere de despăgubire rezultând ca urmare a faptului că vă aflaţi în stare de ebrietate, sau în legătură cu uzul de alcool sau droguri (cu excepţia cazului în care drogurile sunt medicamente prescrise pe bază de reţetă medicală).

    19. O călătorie ce implică munca dumneavoastră manuală sau o ocupaţie periculoasă de orice fel.

    20. Orice cerere de despăgubire pentru care nu puteţi furniza dovezi, conform solicitărilor noastre.

    21. Orice cheltuieli pe care le-aţi efectua în mod normal cu privire la călătoria dumneavoastră.

    22. Cererile de despăgubire înaintate de către orice persoană(e) care la data de începere a oricărei călătorii împlinise vârsta de 80 de ani.

    23. Orice cerere de despăgubire pe care o înaintaţi în cazul în care figurăţi în orice bază de date oficială guvernamentală sau a poliţiei, incluzând suspecţi de terorism sau terorişti cunoscuţi, membri ai organizaţiilor teroriste, traficanţi de droguri sau furnizori ilegali de arme nucleare, chimice sau biologice.

  21. Călătorii şi cheltuieli în România

    Pentru ce sunteţi acoperit

    Vom plăti până la limitele din tabelul de beneficii pentru orice daună produsă în România cu condiţia de a fi achiziţionat un bilet de avion sau cel puţin o noapte de cazare.

    Excluderi

    Orice solicitare de despăgubire sub secţiunea A1 (Cheltuieli medicale), A2 (Repatriere), A3 (Accidente personale) şi B (Cheltuieli juridice).

  22. Secţiuni ale Asigurării

    Sectiunea A1 – Cheltuieli medicale şi de altă natură

    În cazul în care sunteţi internat(ă) în spital ca pacient pentru mai mult de 24 ore, trebuie să comunicaţi Travel Guard acest lucru imediat.

    De ce acoperire beneficiaţi

    Vom achita suma până la limita maximă specificată în Tabelul Beneficiilor următoarele costuri necesare şi rezonabile ca rezultat al oricăror vătămări corporale sau al îmbolnăvirii dumneavoastră pe durata călătoriei.

    1. Tratament medical de urgenţă, chirurgical de urgenţă şi spitalizare de urgenţă cu excepţia costurilor aferente recuperării şi reabilitării ulterioare. (Tratamentul dentar de urgenţă este acoperit pentru o sumă de până la 900 RON, atât timp cât este destinat exclusiv pentru reducerea imediată a durerii.)

    2. Cheltuieli suplimentare de cazare (cazare şi mic dejun) şi călătorie (clasa economy) pentru:

      1. dumneavoastră, pentru revenirea în România, dacă nu puteţi reveni la data rezervată iniţial;

      2. o persoană care va sta cu dumneavoastră şi se va întoarce acasă cu dumneavoastră;

      3. o rudă sau un prieten, care călătoreşte din România, pentru a sta cu dumneavoastră şi a se

    3. Sporturi / activităţi ce pot fi practicate fără acoperirea pentru sporturile extreme: Gimnastică aerobică, Sporturi cu placa în aer, Pescuit cu undiţa, Tir cu arcul, Badminton, Banană pe apă, Baseball, Baschet, Jocuri de plajă, Biatlon, Navigaţie/ windsurfing, Bowling, Popice, Scufundări cu tub de respiraţie la suprafaţă (la 30 m), Sărituri cu coarda elastică, Plimbări pe poduri suspendate A®n copaci, Sport nautic cu catamaranul, Tir cu talere, Cursuri de gătit, Crichet, Croquet, Cursă cross-country, Ciclism, Darts, Plimbări cu sănii trase de câini, Cursă cu barcă-Dragon, Plimbări pe elefant, Drumeţii montane, Pescuit, Călătorii clandestine cu un avion sau elicopter privat, Golf, Drumeţii pentru a urmări gorile, Handbal, Zbor cu balonul cu aer cald, Curse de sănii cu câini Husky, Patinaj agresiv cu role, Jet boating, Plimbări cu jet ski, Jogging, Korfball, Motociclism, Ciclism montan (recreaţional), Netball, Paintball, Sărituri cu paraşuta (în tandem), Parasailing, Plimbare cu paraşuta (deasupra apei), Tir cu pistolul, Plimbări pe ponei, Biliard, Rafting, Plimbări de plăcere, Arbitraj, Sărituri inverse cu coarda elastică, Tir cu puşca, Plimbări pe colac tras de barcă cu motor, Patinaj pe role stradal, Oină, Vâslit, Alergare (nu pe distanţe lungi), Safari (fără arme), Safari cu maşini, Safari la picior, Sporturi cu planşa cu vele, Navigare / yachting (în limita a 12 mile de la ţărm), Tir, Skateboarding, Tir la ţintă mică, Snooker, Snorkelling, Softball, Dans urban, Surf, Înot, Înot cu delfinii, Înot cu pisicile de mare, Marş pe podul din portul Sydney, Tenis de masă, Tenis de câmp, Bowling cu 10 popice, Salturi la trambulină, Luptă cu odgonul, Frisbee Extrem, Volei, Wakeboarding, Marş - pe dealuri (de până la 4.000 de metri), Jocuri de război, Polo nautic, Schi nautic, Windsurf, Yoga, Tiroliana.

    Excluderi

    1. Orice tratament sau operaţie care nu este necesară imediat şi care poate fi amânată pentru momentul în care vă întoarceţi acasă. Decizia noastră are caracter definitiv şi obligatoriu.

    2. Orice cheltuieli pentru tratamente sau operaţii realizate la un interval de peste 2 luni de la data incidentului pentru care aţi înaintat cererea de despăgubire.

    3. Costul suplimentar al cazării pentru o cameră single sau o rezervă, cu excepţia cazului în care această necesitate are la bază sfatul medicului.

    4. Orice tratament sau medicaţie de orice fel, pe care le primiţi după ce vă întoarceţi în România.

    5. Orice costuri suplimentare după momentul în care, conform opiniei specializate a medicului nostru, sunteţi apt pentru a vă întoarce în România.

    6. Orice tratament medical sau costuri asociate de orice fel care apar în cazul în care refuzaţi oferta de repatriere atunci când, conform opiniei specializate a medicului, sunteţi apt să călătoriţi.

    7. Orice cheltuieli medicale în ţara de reşedinţă a persoanei asigurate

    Secţiunea A2 – Repatriere

    Vom plăti cheltuielile pentru a vă putea întoarce în România, dacă vom considera că acest lucru este necesar din punct de vedere medical, iar Travel Guard va efectua aranjamentele necesare pentru dumneavoastră, în limita specificată în Tabelul de beneficii.

    Vom plăti costul înapoierii corpului sau cenuşii dumneavoastră în România, sau pentru costul îngropării sau incinerării în ţara unde decedaţi, dacă aceasta este diferită de ţara în care locuiţi în mod obisnut, în limita specificată în Tabelul de beneficii.

    Secţiunea A3 – Accident personal

    De ce acoperire beneficiaţi

    Vom achita suma până la limita maximă specificată în Tabelul Beneficiilor, dumneavoastră sau executorilor testamentari, sau succesorilor dumneavoastră în cazul în care sunteţi implicat(ă) într-un accident pe perioada călătoriei, care, în termen de 12 luni de la data accidentului, are ca rezultat unul sau mai multe dintre următoarele evenimente:

    • Pierderea completă a unui braţ, a unui picior, a unei mâini sau a părţii inferioare a piciorului.

    • Pierderea completă a vederii la ambii ochi

    • Invaliditate Permanentă Totală

    • Decesul

    Beneficiul în caz de deces este redus la 20.000 RON pentru fiecare copil asigurat având vârstă sub 18 ani.

    Vom plăti un singur beneficiu în caz de accident personal, pentru fiecare persoană asigurată, în perioadă de valabilitate a asigurării, conform specificaţiilor de pe certificatul dumneavoastră de asigurare.

    Secţiunea B – Cheltuieli juridice

    De ce acoperire beneficiaţi

    Noi vă vom plăti până la limita specificată în tabelul de beneficii pentru cheltuielile juridice care rezultă în urma rezolvării cererilor de daună pentru compensaţii şi daune-interese în urma decesului, îmbolnăvirii sau rănirii dvs. pe durata călătoriei.

    Excluderi

    1. Orice cheltuieli şi costuri pe probleme juridice pentru care nu ne-am dat acordul anterior în scris.

    2. Orice cerere de daună prin care noi sau reprezentantul nostru legal considerăm că o acţiune nu poate avea rezultate pozitive sau prin care noi considerăm că acele costuri pentru acţiune vor fi mai ridicate decât orice primă acordată.

    3. Costurile implicate pentru a face orice reclamaţie împotriva noastră, adică Travel Guard (AIG), împotriva agenţilor sau reprezentanţilor noştri sau împotriva unui operator de turism, agent de turism, furnizor de servicii de cazare, transportator sau a oricărei persoane prin intermediul căreia aţi călătorit sau cu care aţi stabilit să călătoriţi.

    4. Orice amenzi, penalizări sau daune pe care trebuie să le plătiţi dumneavoastră.

    5. Costurile care rezultă în urma unei cereri de daună pentru rănire corporală, pierdere sau daună cauzate de sau în legătură cu meseria, profesia sau afacerea dvs conform contractului sau care rezultă din posesia, folosirea sau traiul pe orice teren sau în orice clădire.

    6. Orice cereri de daună care rezultă din deţinerea, posesia sau folosinţa vehiculelor cu propulsie mecanică, ambarcaţiunilor sau aeronavelor de orice fel, animalelor, armelor de foc sau alte arme.

    7. Orice cereri de daună care sunt raportate mai târziu de 31 de zile de la data evenimentului.

    Secţiunea C1 - Anularea şi întreruperea călătoriei

    De ce acoperire beneficiaţi

    Vom achita suma până la limita maximă specificată în Tabelul Beneficiilor pentru cheltuielile de călătorie şi cazare pe care le-aţi achitat sau pe care aţi fost de acord să le achitaţi şi pe care nu le puteţi recupera, dacă este necesar şi inevitabil să vă anulaţi sau să vă reduceţi durata călătoriei ca urmare a următoarelor evenimente:

    1. Dacă decedaţi, vă îmbolnăviţi sau suferiţi vătămări corporale.

    2. Decesul, vătămările corporale sau boala unei rude, a unui partener de afaceri apropiat sau a persoanei cu care aţi programat călătoria sau a unei rude sau a unui prieten ce locuieşte în străinătate, şi cu care plănuiţi să locuiţi.

    3. Dacă vi se solicită să fiţi prezenţi într-o instanţă în calitate de martor (nu şi în calitate de martor expert) ori sunteţi în situaţie de carantină obligatorie.

    4. Un accident suferit de un vehicul în care plănuiaţi să călătoriţi, care are loc în termen de şapte zile înainte de data la care intenţionaţi să plecaţi şi în urmă căruia vehiculul devine inutilizabil.

    5. În cazul în care sunteţi concediat, atâta timp cât sunteţi îndreptăţit la plăţi în baza legii române în vigoare privind plăţile compensatorii în caz de concediere şi dacă, la momentul rezervării călătoriei, nu aveaţi niciun motiv să credeţi că veţi fi disponibilizat.

    6. În cazul în care poliţia sau Asiguratorii locuinţei dumneavoastră au nevoie ca dumneavoastră să rămâneţi disponibil(ă) în urma unui incendiu, a unei inundaţii sau a spargerii locuinţei dumneavoastră în termen de 48 ore înainte de data la care vă planificaseti plecarea.

    7. Costul suplimentar necesar întoarcerii dumneavoastră acasă ca urmare a survenirii decesului, a unor vătămări corporale grave sau boli grave ale unei rude sau ale unui partener de afaceri din România.

    Excluderi

    1. Cazul în care nu doriţi să călătoriţi.

    2. Orice costuri suplimentare rezultând din faptul că nu aţi comunicat agenţiei de voiaj, de îndată ce aţi luat la cunoştinţă că trebuie să anulaţi călătoria.

    3. Anularea sau întreruperea călătoriei din cauza unei afecţiuni medicale sau a oricărei boli care are legătură cu o afecţiune medicală de care aveaţi sau ar fi trebuit să aveţi cunoştinţă înainte de încheierea prezentei poliţe de asigurare. Aceste prevederi vi se aplică dumneavoastră, unei rude, unui partener de afaceri apropiat sau unei persoane cu care călătoriţi şi oricărei persoane de care depindeaţi pentru această călătorie.

    4. Costul călătoriei dumneavoastră de întoarcere iniţiale, dacă acesta a fost deja achitat şi sunteţi nevoit să vă reduceţi durata călătoriei.

    5. Dacă trebuie să reduceţi durata călătoriei dumneavoastră şi nu vă întoarceţi în România.

    6. Neefectuarea injecţiilor, vaccinurilor necesare, lipsa paşaportului sau vizei. Orice costuri suportate datorită fluctuaţiilor cursului de schimb valutar.

    7. Orice pierdere suportată în cazul în care o plată a fost efectuată folosind Mile Aeriene sau alte scheme similare de bonificaţie.

    8. Anulări ale călătoriei cauzate de transportator, indiferent de motivul acestor anulări.

    Secţiunea C2 – Abandonul călătoriei

    Renunţare

    Dacă este necesar să anulaţi călătoria în străinătate ca urmare a unei întârzieri de peste 24 ore, vom plăti o sumă egală cu costul călătoriei dumneavoastră, până la limita maximă specificată în Tabelul Beneficiilor, mai puţin orice sume pe care le puteţi recupera.

    Condiţii speciale aplicabile secţiunii C2

    Este o condiţie a acoperirii prevăzute în această secţiune că:

    1. Dumneavostră să vă fi prezentat la check-in pentru călătoria dumneavoastră la, sau înainte de, ora recomandată;

    şi

  23. Să obţineţi o declaraţie scrisă de la compania sau autoritatea de transport corespunzătoare, prin care se confirmă motivul întârzierii şi durata acesteia.

Excluderi

  1. Orice cerere de despăgubire ce rezultă din greve sau acţiuni industriale care erau cunoscute public înaintea începerii călătoriei dumneavoastră.

Secţiunea D1 – Pierderea, furtul sau deteriorarea bagajelor

De ce acoperire beneficiaţi

Vom achita suma până la limita maximă specificată în Tabelul Beneficiilor următoarele (limitele individuale sunt aplicabile).

Bunuri şi bagaje personale

  1. Bunurile şi bagajele dumneavoastră personale, dacă sunt avariate, furate, piedute sau distruse în timpul călătoriei dumneavoastră.

Ne aparţine decizia de a achita fie:

  • costul reparării articolelor dumneavoastră;

  • înlocuirea articolelor dumneavoastră; sau

  • costul înlocuirii articolelor dumneavoastră, mai puţin suma aferentă uzurii, deteriorării şi devalorizării.

  1. Bunuri aparţinând dumneavoastră, având o limită de valoare pentru fiecare articol individual, set sau pereche de 2.000 RON, până la valoarea maximă specificată în Tabelul Beneficiilor.

  2. Toate obiectele de valoare (a se citi definiţia) pe care le deţineţi cu titlu de proprietate, până la limita globală de 2.000 RON, cu o limită pentru fiecare articol individual, set sau pereche de 2.000 RON.

  3. Pierderea sau furtul din autovehicule, remorci sau rulote nesupravegheate, cu condiţia ca articolele să fie păstrate într-un portbagaj sau un torpedou încuiat. Vom achita numai o sumă maximă de 400 RON pentru fiecare persoană asigurată.

Ce nu acoperă asigurarea în baza Secţiunii D1:

  1. Franşiză de 150 RON pe eveniment pentru fiecare persoană

  2. Spargerea articolelor fragile (inclusiv porţelanuri, obiecte din sticlă, sculpturi şi echipament video) sau a echipamentului sportiv în timpul utilizării acestuia.

  3. Furtul, pierderea sau avarierea bunurilor gospodăreşti, bicicletelor, autovehiculelor, echipamentulelor marine şi ambarcaţiunilor şi accesoriilor acestora, în timpul utilizării.

  4. Uzura şi deteriorarea, devalorizarea, defecţiunea mecanică sau electrică sau pagubele provocate de orice proces de curăţare, reparare sau restaurare, sau pagube provocate de scurgerea de pulberi sau fluide aflate în bagajul dumneavoastră.

  5. Deficienţe provocate de erori, neglijenţă, omisiuni sau deprecieri valorice.

  6. Orice pierdere sau furt pe care nu le raportaţi poliţiei în termen de 24 ore de la descoperirea acestora, şi pentru care nu primiţi un raport scris.

  7. Situaţia în care bunurile personale ale dumneavoastră sunt întârziate, reţinute sau confiscate în mod legal de orice funcţionari vamali sau alte persoane oficiale.

  8. Sume în numerar care nu sunt în posesia dumneavoastră (cu excepţia cazului în care sunt păstrate într-un seif încuiat).

  9. Furtul, pierderea sau pagubele cauzate echipamentului fotografic, electric, articolelor electrice sau obiectelor de valoare lăsate în bagaje depuse la check-in.

  10. Furtul, pierderea sau pagubele provocate protezelor, punţilor, lentilelor corneale/de contact, ochelarilor, ochelarilor de soare, telefoanelor mobile sau membrelor artificiale sau aparatelor auditive.

  11. Bunuri pe care le lăsaţi nesupravegheate în locuri publice.

  12. Orice pierdere, furt sau pagubă provocată articolelor purtate pe un portbagaj exterior al unui vehicul.

  13. Furtul, pierderea sau pagubele provocate bagajelor sau bunurilor personale în cursul unei călătorii, cu excepţia cazului în care raportaţi acest fapt transportatorului şi obţineţi, la momentul pierderii, un raport cu privire la neregulile bunurilor.

  14. Pagube cauzate geamantanelor, genţilor sau obiecte de bagaj similare, cu excepţia cazului în care articolul respectiv este irecuperabil din punct de vedere economic din cauza pagubelor suferite.

  15. Pierderea sau furtul sau pagubele provocate bunurilor personale sau bagajelor, atunci când acestea nu se află sub controlul dumneavoastră sau când se află sub controlul oricărei alte persoane, în afara liniei aeriene sau a unei companii de transport.

  16. Echipamentul pentru sporturile de iarnă sau echipamentul de golf.

Secţiunea D2 – Întârzierea bagajelor

De ce acoperire beneficiaţi

Vom achita o sumă maximă de 600 RON, pentru cumpărarea de articole esenţiale, dacă bagajul dumneavoastră este întârziat la destinaţie pentru o perioadă de peste şase ore. Trebuie să obţineţi o confirmare scrisă a duratei perioadei de întârziere şi chitanţe pentru fiecare articol pe care îl cumpăraţi.

Note importante:

  • Trebuie să aveţi confirmarea în scris de la compania aeriană sau de la compania transportatoare cu durata întârzierii.

  • Trebuie să păstraţi toate chitanţele sii/sau facturile pentru bunurile achiziţionate

  • La întoarcerea dumneavoastră la punctul iniţial de plecare al călătoriei, secţiunea de întârziere a bagajelor nu se aplică

  • În cazul pierderii bagajelor permanent, vom deduce orice plată făcută pentru întârzierea bagajelor pentru plata pe care o vom face în detrimentul daune de pierdere